Wednesday, April 3, 2013

Hospital Sungai Buloh

30 weeks 2days 30.3.13
Hari ini kami sekeluarga pergi ke Hospital Sungai Buloh buat pertama kalinya untuk melawat jiran kami yang berada di wad ICU akibat kemalangan motorsikal. Nama jiran tu sama dengan nama asben saya. Umur pun dalam lingkungan yang sama la beza dalam 3-4 tahun jer kut.
Sedih dan sebak melihat jiran kami yang memang tak sedarkan diri sejak kemalangan tu. Sedih lagi bila aku lihat isterinya yang memang setiap kali bercerita ada genangan air mata. Masa kat wad icu tu aku cuma cakap kat asben... kalau perkara ni terjadi pada aku.. entah macamana aku nk menghadapinya.
Aku berdoa agar jiran aku kembali sembuh seperti sedia kala.. sekurang kurang nya lawatan kami kesana banyak memberi kesedaran pada kami.

Memandangkan dah sampai kesana aku dan asben pun jenguk jenguk la wad bersalin HSB sebab hospital ini antara yg berada dalam senarai aku untuk bersalin kali ni. Secara amnya hospital ni memang cantik sebab hospital baru kan. Dari rumah nak ke HSB pun tak jauh dalam 30 minit dah sampai.
Tapi keinginan untuk suami menemani saya di wad sangat tinggi kali ni oleh itu bersalin diswasta akan menjadi keutamaan untuk mencapai hasrat itu.
Tapi di sebab kan buku pink saya pun stiker kuning (byk komplikasi) sebaiknya bersalin kat hospital kerajaan. In shaa Allah. .. sampai masanya nanti kita tengokla..bersalin kat mana yer... hihi.
Okay sekian dulu coretan utk hari ini... ♥♥♥


posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment